Het knapenkoor

Pater Piet M was vele jaren dirigent van het knapenkoor van het Missiecollege. 'Daarin mogen zingen had zo z'n voordelen,' schrijft Dirk W die van 1965 tot 1967 in het internaat verbleef. 'In mijn tweede jaar had ik het zo geregeld dat ik als handwerk c.q. corveedienst het muzieklokaal mocht schoon vegen: weinig werk en veel muziek.'
In 1966 haalde het koor de tweede prijs in het Europees Muziekfestival dat plaats vond in Neerpelt. De zangers moesten een weekend overblijven, maar mochten als compensatie naar Bobbejaanland, dat pas geopend was. Optreden deed het koor ook in Gentinnes, bij de herdenking van de moord op 20 paters in Kongolo (1962). Verder zong het geregeld in de Lierse Begijnhofkerk. Dirk W: 'Het was op zich al een traktatie dat je buiten de muren van het college mocht komen zonder te moeten voetballen, want daar was ik niet bepaald goed in.'
Veel andere goede herinneringen aan zijn collegetijd heeft Dirk W niet: 'Ik was dan wel de lieveling van pater M omdat ik zo goed kon zingen, maar met pater K, de Big Boss, heb ik twee jaar op voet van oorlog geleefd, en dat was niet leuk!'

Voor de Begijnhofkerk, klik op afbeelding voor vergroting.